niedziela, 17 kwietnia 2011

Pokrywanie w Gimpie

Hej, przepraszam was za moją długą nieobecność ale niestety nauka :(
No więc dziś nauczymy się efektu pokrywania większość może to już znać :)
Wybieramy sobie jakiś obrazek np. z google ja wybrałam sobie taki
teraz wybieramy sobie drugi obrazek ja wybrałam kulę ziemską
jak widać mamy czarne tło które raczej nie chcemy żeby było widać na naszym obrazie
więc wybieramy narzędzie zaznaczenie według koloru
i klikamy na nasze czarne tło
zaznaczy się jak widać, no więc teraz klikamy warstwa-przezroczystość-zmień kolor na alfę
teraz wyskoczy nam okienko.Tutaj będziecie mieć kolor biały więc zmieniamy go na kolor czarny bo ten kolor chcemy usunąć
Następnie z koloru zwykłego zmieniamy na pokrywanie
nasz obraz ładnie pokryje się z tłem, naszą kulę możemy przesunąć w inne miejsce i obraz wygląda bardziej fantazyjnie :)
mój efekt
Mam nadzieję że, bardzo pomogłam życzę miłego dnia i żegnam :)

12 komentarze:

rudolfik123 pisze...

Jak wklejam ten drugi obrazek i zaznaczam go to nie ma ''Zmień kolor na Alfę'' ;(
Co zrobić?

Wiktoria pisze...

ej mam pytanie jak to zrobiłaś że planeta tak ,,osłabła'' w ostatnim obrazku? ;( licze na odpowiedz.

Venince pisze...

Myślę, że Agna użyła krycia. Zmień np. na 50%. :)

Anonimowy pisze...

rudolfik123
Niektóre elementy znalezione w internecie nie da się zmienić w Gimpie bo może on być zastżerzony
prawami autorskimi. Możesz także nie zaznaczać czarnego tła, poprostu wejdź w Warstwa --> Przezroczystość --> Zmień kolor w alfę.
Wybierasz kolor który chcesz usunąć ( w przypadku planety to kolor czarny ) i klikasz ok ^^
martaXD3
Nie, nie zmieniłam krycia. W oknie warstw zmieniłam ze zwykłego na Pokrywanie, patrz siódma ilustracja ^^

Kóba pisze...

:O nsuper!

Wiktoria pisze...

a jak zmienić krycie?

Wiktoria pisze...

aha sorry juz wiem jak to zrobilas z ta planetą ;]

Olimpia Beach pisze...

Czemu ja nie mam tego wyskoczonego okienka?

Wiktoria pisze...

Dzięki

Anonimowy pisze...

8olimpia8 Cytat,, Czemu ja nie mam tego wyskakującego okienka?''
Czasem trzeba wielokrotnie klikać na jaką kolwiek czynność tego programu. Gimp bo dłuższej z nim pracy robi spore błędy i niestety nie da się dalej pracować :(

maja160/SN pisze...

Wykorzystałam inne tło, i sylwetkę mojej pandy z zp. Wszystko było okay, ale gdy chciałam zapisać "wtyczka JPG nie obejmuje przezroczystości"- próbowałam wiele sposobów, ale się nie chciało zapisać. :( Olimp, wiem, o co Ci chodzi. Ja to okno też raz zamknęłam. A otwiera się je tak:
Okna-> Ostatnio Zamknięte Doki-> I tu powinno być. ;)

Ania pisze...

Maja160, zapisz to w formacie .png, bo format .jpg nie obsługuje przeźroczystości, czyli w tym formacie grafika nie może być na przeźroczystym tle. ;)

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)