wtorek, 7 grudnia 2010

Jak zrobić gradient w Photoshop?

  Temat z gradientem w Photoshopie był już przeze mnie poruszany, ale w filmie na szybko, teraz opiszę to dokładniej. :)

Tworzymy nowy obszar roboczy o dowolnych wymiarach, wybrałam 400x200.


Następnie z przybornika wybieramy opcję gradient. Jest ona w pewnym sensie u niektórych ukryta, a żeby ją zaznaczyć trzeba przytrzymać lewy przycisk myszy na wiadrze z farbą:

Po wykonaniu tej czynności pojawia się nam w lewym górnym rogu małe okienko:
Teraz mamy do wyboru kilka opcji gradientu: gradient liniowy, radialny, skośny, lustrzany i romboidalny. U mnie jest już zaznaczony liniowy i ten wybieram. Teraz klikamy na to okienko dwukrotnie lewym przyciskiem myszy [u mnie okienko w kolorze żółci]. Powinno pojawić się takie okno:

Dla ułatwienia podzieliłam na rubryki i numerki. Rubryka numer jeden to ustawienia gradientu. Można samemu dobrać kolory lub skorzystać z gotowych, np.: tęczowego. Rubryka numer dwa to własne ustawienia koloru, żeby samemu je wybrać klikamy na te małe kwadraciki, które zaznaczyłam na niebiesko. Klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy. Dobieramy kolory klikamy ok. Potem ponownie klikamy ok. Teraz nakładamy gradient na obszar roboczy przeciągając myszką linię z jednego punktu do drugiego:
Wybrałam kolor niebieski, więc u mnie wygląda to tak:

I to koniec. Mam nadzieję, że wszystko jest jasne, w razie trudności piszcie w komentarzach. :)

pomocnik_na_panfu

5 komentarze:

Venince pisze...

Dzięki. :)

Kezc pisze...

mhm, to takie trudne, nie wiedziałem :D

Adam0 pisze...

Całkiem fajne. W Paint.NET widać od razu podgląd, ale tam są tylko 2-kolorowe gradienty.

Anonimowy pisze...

dzienki wreście napisane czarno na białym i odrazu można zrozumieć ;)

Unknown pisze...

Super efekt szkoda, że jak narazie nie mam Photoshopa, ale super ten gradient♥♥

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)