niedziela, 17 kwietnia 2011

Jak usunąć obiekt ze zdjęcia w photoshop?

Witajcie!
Przepraszam że długo nie pisałam ponieważ miałam strasznie dużo na głowie.
No ale już jestem więc nauczę dziś Was przydatnej rzeczy.
Często jak mamy zdjęcie np. na którym jesteśmy my, możemy wyłapać jakiś obiekt którego na zdjęciu nie chcemy.
Więc dziś nauczę Was jak usunąć obiekt ze zdjęcia oraz jak korzystać z narzędzia "stempel".
Niektórym może się wydawać że to narzędzie jest niepotrzebne ale ja pokażę że jest bardzo przydatne.
No dobrze zabierzmy się do pracy.
1.Otwieramy photoshopa i nasz obrazek.
Ja będę pracować na obrazku morza na którym są dwie ryby i chcę je usunąć.
2.Wybieramy narzędzie stempel.
3Naciskając LEWY Alt klikamy na wodę.
Najpierw zacznę od usunięcia mniejszej ryby więc muszę kliknąć tam gdzie jest woda w tym samym odcieniu.
Czerwonym kółkiem zaznaczyłam na zdjęciu gdzie mogę kliknąć.
4.Pomału i dokładnie malujemy rybkę stemplem.
Widać że ryba znika i widzimy pod nią wodę.
Jak to się dzieje zapytacie.
Dzieje się tak ponieważ narzędzie "stempel" kopiuje piksele i pozwala nam usunąć coś lub skopiować rzecz w inne miejsce.
5.Gdy usuniemy pierwszą rybę zajmujemy się teraz drugą,większą rybką.
6.I gotowe!
Mamy usunięte dwie rybki.
Końcowy efekt wygląda tak:
No jak sami widzicie udało nam się usunąć te rybki.
Jeżeli macie pytania piszcie w komentarzu.
Pozdrawiam!
Natka1121

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

A czy da sie tez tak w gimpie ?!

Anonimowy pisze...

Super! Dziękuję przyda mi się!

Natka1121 pisze...

Niestety w GIMP nie ma takiej opcji ale zapewne są inne sposoby w tym programie na usunięcie obiektu.
Pozdrawiam serdecznie :)

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)