sobota, 29 stycznia 2011

Jak ustawić favicon?

  Ostatnio wiele osób zadaje mi pytanie jak zmienić favicon na blogspocie. :) Postanowiłam zrobić krótki poradnik, dzięki któremu każdy z Was będzie mógł stworzyć swój niepowtarzalny favicon. :) Jeśli nie wiecie co to jest to spójrzcie na obrazek:
  Pomarańczowy Woobys to właśnie to, na innych blogach jest tam takie ''B'', jednak w prosty sposób można zmienić go na dowolny obrazek.

Krok 1:
Tworzymy obiekt lub zmniejszamy go do rozmiarów 16x16, dla przykładu:


Krok 2:
Teraz musimy zalinkować obrazek na wybranej stronie, ja używam www.iv.pl. Wczytujemy i mamy gotowy link, który będzie nam potrzebny za chwilę. :)

Krok 3:
Wchodzimy do Projektu bloga i z zakładek wybieramy Edytuj kod HTML:

Krok 4:
Otwiera nam się cały edytor z szablonem bloga, w którym zamieszczone są potrzebne kody, by blog działał, dlatego nie kombinujcie nic, by nie zmienić rzeczy w blogu. :) Naszym kodem HTML, który trzeba stawić i przerobić jest:

<link href='LINK DO OBRAZKA' rel='shortcut icon' type='image/vnd.microsoft.icon'/>

Słowa LINK DO OBRAZKA zastąpcie obrazkiem, który zalinkowaliście.

Krok 5:
Teraz jest ustalone miejsce, gdzie trzeba wkleić nasz kod, umieśćcie kod między tymi dwoma czerwonymi liniami tak jak na obrazku:
Kliknij, aby powiększyć
Teraz klikamy ''Zapisz Szablon'' , następnie wchodzimy na stronę główną naszego bloga i powinniśmy zobaczyć naszą ikonkę. :)

W razie problemów piszcie w komentarzach. :)

pomocnik_na_panfu

23 komentarze:

Unknown pisze...

Udało się!

mimi3o pisze...

aha pomocnik a jak na blogu zrobiłaś ten pasek na którym pisze strona główna,dołącz do nas,poradnik,zamówienia
a jak dodajesz że tobie się pojawia pomocnik_na_panfu
przy autor a innym ich nick jak powiedz
plis możesz mi nawet na e-mail odpisać

Natka1121 pisze...

Hejka!
Mi się cały czas nie udaje ;(
Robię tak jak w instrukcji ale pisze że Nie można przeanalizować szablonu, ponieważ nie jest on poprawnie sformułowany. Sprawdź, czy wszystkie elementy XML zostały prawidłowo zamknięte.
Komunikat o błędzie XML: The value of attribute "href" associated with an element type "null" must not contain the '<' character.
nie wiem co robię nie tak.
Pozdrawiam!
Natka1121

mimi3o pisze...

natka

Venince pisze...

Natka musiałaś coś albo źle wstawić, albo przez przypadek usunąć cząstkę kodu. Zrób od nowa. u mnie jest wszystko ok, ale u PanfuTiger było tak samo, na początku coś usunął, a potem to już nie wiem. Tylko nie kombinuj za bardzo. :)
Mjja, cieszę się, że się udało. :)
Mimi wejdź w projekt, zamieszczanie postów --> edytuj strony. :)

mimi3o pisze...

aha a może więcej informacjii

mimi3o pisze...

znaczy o tym jak dodać osobę

Venince pisze...

Osobę , która będzie pisać bloga z Tobą?

rudolfik123 pisze...

Udało mi się :D

EMM pisze...

Tego szukałem :D .

Pałla pisze...

Dzięki właśnie o takie coś mi chodziło Ann

mimi3o pisze...

tak no jak ją dodać
tom osobę

Venince pisze...

Mimi wejdź w projekt --> ustawienia --> uprawnienia i tam masz okienko wpisz e-mail i wyślij. :)

Anonimowy pisze...

Czy da się zrobić takie same tylko na bloog?

Venince pisze...

Tego niestety nie wiem.

Anonimowy pisze...

A można coś takiego na paincie zrobić? Niestety, ale boję się, Ci podać mojego chasła, bo byś je znał, a ja niewiem jak takie coś zrobić! ;(.
Proszę, zróbcie coś takiego na paincie!
Czemu nie mogę ściagnąć sobie tych wszystkich programó? Dlatego, że mi mama nie pozwala...
Pozdrawiam.
P.S: Możecie mi powiedzieć, co to faviko? ;-)

Warmi16 pisze...

Mi w tym ''iv'' zrobili pod spodem czarno na białym napis ''16-'' jak zrobić samą pandę?

Ania pisze...

Działa :] http://nasze-trio-z-panfu.blogspot.com/

Warmi16 pisze...

A jaki w ogóle kod mamy wziąć z iv?

Ania pisze...

Link do zdjęcia :P

Malamut pisze...

Niestety po zmianie kodu flavicon nadal nie jest widoczny (sprawdzałem na Google Chrome). Czy z moim szablonem jest coś nie tak?

Unknown pisze...

a u mnie takie coś :< :

Nie można przeanalizować szablonu, ponieważ nie jest on poprawnie sformułowany. Sprawdź, czy wszystkie elementy XML zostały prawidłowo zamknięte.
Komunikat o błędzie XML: The markup in the document following the root element must be well-formed.

Anonimowy pisze...

U mnie nie działa

href='https://lh3.googleusercontent.com/-USr4OV4bUHY/UOnZyamk4RI/AAAAAAAAEPQ/o_Ob6SguvOU/s16/favicon_2.png' rel='shortcut icon' type='image/vnd.microsoft.icon'/>

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)