niedziela, 12 grudnia 2010

Bardzo realistyczny efekt szklanej kuli :) Dla zaawansowanych ;)

Hej! Dziś przeglądając blogowe wpisy zauważyłam pewien tutorial skierowany do posiadaczy Photoshopa stworzony przez Pomocnik_na_Panfu i obrazujący nam jak zrobić odbicie w szklanej kuli. :) Efekt taki jest bardzo prosty do zrobienia, nawet dla początkujących grafików. :) Jednak może on nie zadowolić "starych wyjadaczy". ;P Dlatego też stworzyłam samouczek dla nieco bardziej rozeznanych twórców. Oto i on: ;)



1. Otwieramy zdjęcie szklanej kuli oraz wybrane zdjęcie (czy też postać) które chcemy odbić. :)
Ja wybrałam zdjęcie profilowe mojej pandy. Musiecie je oczywiście odpowiednio wyciąć.


2. Teraz nakładamy wybrany obrazek na kulę. :)


3. Klikamy Ctrl + t, zmniejszamy obrazek (tak aby się zmieścił w kuli) i bawimy się tymi kwadracikami (ctrl + przesunięcie kwadracika = "wyciągnięcie" pojedynczego rogu)tak aby uzyskać taki efekt:

4. Teraz wchodzimy w Filtr > Liquifty


5. Otworzy nam się nowe okno. Po lewej mamy do wyboru różne opcje. Wybieramy ten znaczek na którym widać kółeczko i strzałki kierujące się od niego na zewnątrz.
Kliknij aby powiększyć ;)

6. W menu po prawej stronie zmieniamy wielkość pędzla. musi idealnie pokrywać się z rozmiarem kuli. Dla mojego obrazka wartość ta wynosiła równe 50.
Kliknij aby powiększyć ;)
7. Teraz klikamy pędzlem tyle razy na kulę aż efekt nas zadowoli. Wyjdzie nam coś takiego. Na razie nie wygląda za pięknie ale to się zmieni z czasem.

8. Klikamy "OK". :)
9.  Oto i efekt. :)

10. Teraz zmieniamy przeźroczystość i nasycenie barw.
Najlepiej tak aby było: Przeźroczystość 60-70, Nasycenie (to pod przeźroczystością) - 60-100
Ja wybrałam 60 i 60.



11. Teraz: Filter > Render > Lighting Effects


12. Otworzy nam się nowe okienko.
Manipulujcie tym kółeczkiem tak by efekt was zadowolił. Wszystkie wartości ustawcie tak jak na obrazku. :)
 13. Klikamy "OK".

14. Oto i efekt końcowy: 


Mam wielką nadzieję, że ten samouczek okaże się dla was przydatny. :)

Pozdrawiam Zubika :)
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)