piątek, 21 stycznia 2011

Poradnik będzie troszkę z innej beczki. Być może to nie podlega tak bardzo grafice, lecz jest z tym powiązana w jakiś tam sposób. Tak wiec do roboty!


Kody HTML są często używane na blogach, forach itd. Znajdziecie je prawie wszędzie. Otóż pokażę wam co można z tych kodów zrobić :).

- Kod ten służy do pogrubiania tekstu.

- Kod ten służy do pochylania tekstu.


 - Kod ten służy do podkreślania tekstu.


 - Kod ten służy do przekreślania tekstu (na tym blogu tego nie ma)



 - Kod ten służy do punktowania.




- Podobnie jak przy punktowaniu. Jednak ten kod ma punktu od 1 do iluś tam :)


- Kod służy do umieszczenia obrazu.

- Cytaty wybranych osób

- Podobnie jak przy quote. Jednak ten wyświetla i podkreśla kody html, php itp.

Skróty:

Ctrl + B -> Pogrubia tekst

Ctrl + I -> Kursywa

Ctrl + U -> Podkreśla

Ctrl + S -> Przekreśla


_______________________________________________________


Taak. Mounthains wrócił. Jednak pozostawienie Was okazało się błędem. Popularność mojego poradnika z obrazkiem w napisie bardzo mnie ucieszyło. Połowa blogów o Panfu posiada podobny :).

Zostałem mianowany na korektora grafikapanfu. Co to jest? Będę wytyczał, poprawiał błędy popełnione przez pisarzy. Strzeżcie się :)

13 komentarze:

Miku_987 pisze...

Fajne, ale naucz nas czegoś trochę trudniejszego ;P
Podstawowe komendy znam od daawna xd

Mounthains pisze...

Nie lubię programowania. Jak już, dodam trudne tutoriale do photoshopa ;)

Miku_987 pisze...

Do szczęścia i tak mi starczy :D

Kezc pisze...

łee, jak można pisać komendy html! to ja jestem w niebie!
bo ostatnie przerabiam http://wojtekkr.republika.pl/1.html

bo index sie zepsuł :(

RN pisze...

Mounthains, czy wiesz może jak sprawić by tekst w postach był "zawijany" automatycznie?

Mounthains pisze...

RN@ pokaż na screenie

RN pisze...

Mam na myśli takie skracanie postów jak na tym blogu:
http://reporterskidodatek.blogspot.com/
Tamaki

Mounthains pisze...

RN@ to proste. Przeczytaj ten blog:

http://buzz.blogger.com/2009/09/you-might-as-well-jump.html


Jak nie będziesz wiedział, to wal śmiało ;)

RN pisze...

Dzięki Mounthains. To akurat znam, ale mi chodziło raczej by posty były same automatycznie skracane. Mam blog grupowy i nie chcę do każdego autora wchodzić edycję i ręcznie skracać.
No trudno, mogę odpuścić ten temat :)
Tamaki

Mounthains pisze...

Jak patrzaełm, niestety inaczej się tego nie da ;)

RN pisze...

No trudno. Dziękuję za odpowiedzi :)
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące innego problemu.
Kiedy robię tło na blog lub tło w nagłówku i jest ono cieniowane, zawsze widać piksele. Zmniejszam rozdzielczość ale to nic nie pomaga. Przy jednolitym tle nie ma żadnego problemu.
Czy jest sposób by wykonać takie tło, które po dodaniu na blog będzie dalej wyglądać ostro tak jak oryginał (nie zmieni się jego jakość na gorsze)?
Pozdrawia Tamaki :)

Mounthains pisze...

Zapisuj pliki jako format png. Jest on typowo do grafiki do internetu nie tracąc przy tym na jakości. Zapisywałeś jako jpg ta?

RN pisze...

Nie wiedziałam...ale sprawdziłam i ostatnią pracę zapisałam w png. a mimo to jakość jest fatalna i daleko jej do oryginału.
Nie wiem co robię nie tak.

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)