poniedziałek, 10 stycznia 2011

Kolorowe dzieło w Photoshop

  Dzisiaj pokażę Wam jak uatrakcyjnić obraz abstrakcyjnymi kolorami w Photoshop. Nasz efekt końcowy będzie wyglądał mniej więcej tak:
   Postaram się opisać to zrozumiale. Myślę, że uzyskanie tego efektu jest proste i szybkie. Może nam posłużyć w uatrakcyjnieniu naszego nagłówka, loga, reklamy, itp. :)

Krok 1:
Otwieramy Photoshop oraz wczytujemy obraz. Wcześniej zrobiłam taki oto dym, który możecie użyć w wykonaniu tutorialu:





Krok 2:
W ramce warstw wyszukujemy przycisk zaznaczony na obrazku i wybieramy z listy ''Barwa/Nasycenie'':




Krok 3:
Powinno otworzyć nam się nowe okno. W zaznaczonym miejscu zmniejszamy nasycenie do -100 (przy szarych obrazach nie jest to tak konieczne, ale ''dla pewności'' lepiej to zrobić, w kolorowych jest to już wymagane):
Akceptujemy zmiany i wracamy do obrazka. Kolorowy zmienił odcień na szary, czyli pozbawiliśmy go barwy.

Krok 4:
Teraz konieczne jest utworzenie nowej warstwy. W tym celu klikamy w pasku u góry ekranu: Warstwa --> Nowa Warstwa. Po wykonaniu tej czynności zmieniamy opcje warstwy na ''Kolor'':




Krok 5:
Teraz wybieramy pędzle z cieniem. Można wybrać zwykłe, ale efekt będzie gorszy. Pędzle powinny być już zainstalowane w Waszej wersji Photoshopa (jeśli nie wiecie jak to zrobić to skorzystajcie z obrazka poniżej):

Krok 6:
Teraz z palety kolorów wybieramy nowe kolory rozwijając listę:

Krok 7:
Czas na kolorowanie. Po wybraniu pędzla ustawiamy jego wielkość np. na: 180, 170, następnie z palety wybieramy kolory po kolei. Zacznijcie od jakiegokolwiek, ja zaczęłam od niebieskiego, potem różowego, a na końcu żółtego:


  Nasze końcowe dzieło to obrazek nr 3. :) Mam nadzieję, że instrukcja była przydatna i bez problemu wykonaliście tutorial, w razie pytań, problemów piszcie w komentarzu. :)

Wasza pomocnik_na_panfu

P.S.: Jest mi niezmiernie miło oświadczyć, iż zostałam grafikiem roku w Panfu Awards 2010! Oczywiście nie udałoby mi się tego osiągnąć bez Was. :) Mam wspaniałą ekipę, wytrwałych czytelników i to dlatego blog nadal pracuje i pomaga. Strasznie się cieszę, bo najlepszą wygraną jest sam fakt, że jednak projekt pomagania w grafice wypalił i tego się nie spodziewałam. :) Jeszcze raz za wszystko Wam dziękuję, jesteście kochani! :)

6 komentarze:

CPlace pisze...

możecie zrobić coś takiego w gimpie

Venince pisze...

Ja akurat w gimpie się nie specjalizuję. :)

Anonimowy pisze...

A możecie zrobić takie coś w paincie?

Mayka.. pisze...

w pańcie czegos takiego sie nie d zrobić

Unknown pisze...

Wszystko się da :P http://www.youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU

Mounthains pisze...

A nie wystarczy:
1. Nowa pusta wartwa
2. Kolorujesz pędzlem sobie
3. Opcje krycia: "Kolor"

Dzięki temu nie będzie problemów z zapisywaniem. Obraz traci na jakości przez pantone.

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)