sobota, 25 grudnia 2010

Jak wycinać w Photoshop? - Metoda nr 1

  Mam nadzieję, że miło spędzacie te święta. :) Tymczasem ja opiszę Wam jak wycinać w Photoshopie metodą nr 1. Znam jeszcze druga, którą opiszę w następnym poście.


Metoda pierwsza wymaga umiejętności posługiwania się ''lassem magnetycznym''. Otwieramy wybrany obrazek, który zamierzamy wyciąć. Żeby wybrać lasso magnetyczne, przytrzymujemy lewy przycisk myszy na przyborniku w zaznaczonym miejscu:




Teraz, gdy opcja jest zaznaczona czas na wycinanie obrazka. Obrysowujemy lassem nasz kształt. Mniej więcej tak:



Na około obrazka pojawiły się ''mróweczki''. Oczywiście z bardziej skomplikowanymi obiektami na innym tle będzie o wiele trudniej i zajmie to troszkę czasu. Gdy już zaznaczyliśmy obiekt to prawym przyciskiem myszy klikamy na niego i otwiera nam się lista, klikamy z niej ''warstwa przez kopiowanie'':

Następnie w ramce warstw usuwamy tło w ten sposób:
Pamiętajcie żeby zaznaczyć pierwszą warstwę, na której był obrazek, a nie nowo utworzoną przez kopiowanie. Klikamy na warstwę z białym tłem i wybieramy ''Delete Layer'', czyli ''usuń warstwę''.

Powinno wyjść tak:
Wszelkie niedoskonałości można zamazać gumką [oczywiście jeśli coś pozostało].

Na koniec możecie włożyć obrazek na jakieś tło przeciągając obiekt na nie:



To wszystko. W najbliższym czasie pokażę drugą metodę, być może łatwiejszą. :)

6 komentarze:

CPlace pisze...

podasz link zeby poprać darmowego photoshopa

Venince pisze...

Jak już pisałam: nie mam linku, wysyłam zapakowany plik przez GG. : ]

rudolfik123 pisze...

to mi wyslesz?

Venince pisze...

Jeżeli napiszesz w tej sprawie .

Nata1097 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Ania pisze...

Poszperaj po blogu :P

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)