poniedziałek, 29 listopada 2010

Jak zrobić odbicie w szklanej kulce w Photoshop?

Dzisiaj pokaże jak uzyskać prosty efekt odbicia w szklanej kulce w programie Photoshop. :)

Na początku zapisujemy zdjęcie naszej kulki:
Kliknij na obrazek, aby powiększyć











Gdy już mamy obrazek na komputerze, otwieramy go w programie Photoshop: Plik --> Otwórz --> Wybieramy obrazek.

Teraz kolejne zdjęcie, które będzie w kulce. Wybrałam moją pandę, którą wcześniej wycięłam. Najlepiej wybrać obrazek wcześniej już wycięty. Jak wycinać? Opisywałam w poradniku, który możecie znaleźć w zakładce. Możecie skorzystać także z mojej pandy:












Otwieramy obrazek, który chcemy wkleić do kulki. I wykonujemy teraz następującą czynność: Zaznaczamy obrazek --> Edycja --> Kopiuj --> Wklejamy na kulkę na nową warstwę [powinna utworzyć się automatycznie]. Powinno wyglądać to tak:










Teraz ustawiamy przezroczystość na 60 procent:











Następnie musimy to przekształcić, by uzyskać efekt odbicia w tym celu wybieramy: Edycja --> Przekształć --> Skaluj, a potem znowu Edycja --> Przekształć --> Zniekształć. Powinno nam się zrobić coś takiego:












Teraz tymi kwadracikami przy rogach i bokach ''manipulujemy'', by uzyskać efekt odbicia:












Gdy już doprowadzimy do zadowalającego nas efektu, klikamy ENTER i powinno nam wyjść mniej więcej tak:















Możemy także ustawić większą przezroczystość. To już koniec. Nie jest to może profesjonalny efekt, ale jak na początek powinien Wam wystarczyć. :)

pomocnik_na_panfu

2 komentarze:

Bastian103 pisze...

Świetny efekt!, lecz myślę że ładniej by wyglądało gdybyś nie manipulowała tą pandą, ale to już zależy od gustu pandy ;)

Natka1121 pisze...

Super blog!
Extra instrukcje a z tą kulą najbardziej mi się podoba :)
Pozdrawiam!
Natka1121

Prześlij komentarz

Twój komentarz zostanie opublikowany, gdy go zaakceptujemy. :)